Lupus
Aktualna ranga:
Kanclerz
Data urodzenia:
15 BBY
Data wstąpienia:
13 ABY
Gatunek:
Człowiek
Wzrost:
175 cm
Kolor włosów:
Brązoworudy z siwymi pasmami
Kolor oczu:
Niebieski

Biografia

Przed przyjęciem do Bractwa Sithów

Alexander Peetrav urodził się na Caridzie dziesięć lat przed Bitwą o Yavin. Jego ojciec Arcturus, kapitan Marynarki Imperialnej, postawił sobie na cel wychowanie swoich dzieci w duchu Imperium, nie stroniąc od dyscypliny i wpajania szacunku do imperialnych symboli. Razem ze swoim rodzeństwem, o rok starszym bratem Fehrainem i przyrodnią siostrą Vestą, Alexander odebrał staranne wychowanie i edukację. Naturalnym biegiem rzeczy chłopcy wybrali imperialną akademię, podczas gdy Vesta zdecydowała się na karierę naukową.

Ojciec Alexandra poległ podczas Bitwy o Endor. Alexander, który został wtedy świeżo upieczonym chorążym, został wysłany do walki z odradzającą się Nową Republiką w okolicach Yavin. Tam odniósł kilka błyskotliwych zwycięstw, a wtedy młodym oficerem zainteresował się tajemniczy wysłannik z Kuat i wkrótce przeniósł go do swojej jednostki operującej w Nieznanych Rubieżach – a przynajmniej takie są oficjalne informacje. W rzeczywistości był to Gorthuar Ventress, operujący pod fałszywą tożsamością wysłannik Bractwa Sithów, poszukujący nowych adeptów wrażliwych na Moc. Lord Sithów wyczuł niezwykły potencjał Alexandra w posługiwaniu się Mocą i zwerbował go do Akademii. Młody człowiek przeszedł inicjację w szeregach Bractwa i przybrał imię Lupus, zostając uczniem Lorda Gorthuara i wstępując w szeregi Szkoły Potęgi.

Po wstąpieniu do Bractwa Sithów

Inicjacja

Pierwsze szlify w posługiwaniu się Mocą Lupus zdobył w dziedzinach pojedynkowania się na miecze świetlne oraz alchemii Sithów, która natychmiast głęboko zafascynowała młodego adepta. Wysyłany przez swojego Mistrza w poszukiwaniu różnorodnych artefaktów, zwiedził większość starożytnych terytoriów Sithów, ich cmentarne planety i zaginione miasta.

Oficer Floty Sith

Razem ze swoim Mistrzem, Lordem Gorthuarem, oraz Mistrzem Sithów Memorisem Lupus zaangażował się w program Floty Sith – stworzenie potęgi militarnej należącej do użytkowników Ciemnej Strony, operującej na ich terytoriach i ochraniającą system Dassaidy, dom izolacjonistycznego społeczeństwa, nad którym Sithowie przejęli władzę. W 17 BBY, przy dojściu do władzy nowego Mrocznego Lorda – Dartha Alkerna – Lupus przejął całkowitą kontrolę nad Flotą, zaś Darth Alkern nadał mu tytuł Marszałka. Tajemnicze odejście Mistrza Memorisa do dzisiaj pozostaje owiane tajemnicą.

W pewnym momencie Lupus opuścił swoją macierzystą Szkołę Potęgi, czując że pozostaje w zbyt wielkim konflikcie z ideologią tej organizacji: zamiast podążać za starożytnymi tradycjami i patrzeć na dawno zmarłych Lordów Sith, wtedy Rycerz wolał bardziej praktyczne podejście do Mocy. Lord Gorthuar ze wzgardą pozwolił mu odejść, zaś młody Sith znalazł nowe miejsce w Szkole Śmierci Lorda Avaccusa.

Jako uczeń Lorda Gorthuara Lupus przystąpił do Strażników Wiedzy, spragniony nowych sekretów alchemii Sithów. Pozostał on w organizacji po opuszczeniu Szkoły Potęgi za swoje zasługi dla Lorekeeperów, jednak z czasem odszedł również z tej organizacji, przystępując w zamian w szeregi Inkwizycji.

Mistrz Sithów i odejście

Z czasem Lupus uzyskał tytuł Mistrza, już pod auspicjami Szkoły Śmierci. Sith poświęcił większość swoich zasobów na rozwój Floty i wdrożenie nowych jednostek w ramach programu Eminence, zapoczątkowanego jeszcze za czasów Memorisa. Jako zdolny inżynier i błyskotliwy taktyk stworzył wytyczne dla projektów nowego kręgosłupa Floty – niszczycieli klasy Revenant oraz myśliwców typu Vornskr. Jego karierę w siłach wojskowych Bractwa przerwał rozkaz Kanclerza – obowiązki Marszałka przejęła Lady Kas’sil’arani, zaś Sith został wysłany jako szpieg do Nowej Republiki. Po drodze ledwo uniknął zamachu na swoje życie autorstwa Lorda Gorthuara, pragnącego zemścić się za wzgardzenie jego naukami.

Następne miesiące Lupus spędził jako Ervin G’arro, urzędnik guberni na Arkanis. Jako prosty, skromny pracownik administracyjny wyciągnął z baz danych Republiki bezcenne informacje dotyczące ich gospodarki, sytuacji politycznej i floty. Zaczął zdobywać również informacje dotyczące niepokojącej, ukrytej działalności odłamów Imperium w Nieznanych Regionach.

Powrót i przejęcie Inkwizycji

Mistrz powrócił do Bractwa po ośmiu miesiącach, zastając zreformowaną Flotę. Nie zdecydował się na powrót w szeregi formacji: zamiast tego skoncentrował się na swojej karierze w Inkwizycji. Lupus zajął się budowaniem siły Łowców – podjednostki Inkwizycji odpowiedzialnej za bezpieczeństwo Bractwa przed zagrożeniami z zewnątrz. Jego wysiłki zbiegły się w czasie z wyruszeniem Mistrzyni Mal na Umbarę: by ją zastąpić, Lupus został mianowany nowym Wielkim Inkwizytorem. Mistrz wykorzystał również w trybie wyjątkowym stary, nieużywany już system mentorski w celu wyszkolenia na Akolitkę Kyrii Ichor.

Podbój Nethei i wstąpienie

W następnych miesiącach Inkwizycja wpadła na trop grupy użytkowników Mocy poszukujących wzmianek o Bractwie Sith. Lupus z pomocą Ariakana przechwycił nadawane z księżyców Coruscant transmisje w starożytnym kodzie Jedi – H’iyaalu. Grupa uderzeniowa Inkwizycji w składzie: Lupus, Ariakan, Arakh, Kyria oraz Mercer udała się na Coruscant w celu przechwycenia operatorów transmisji. Podczas operacji Inkwizytorzy pojmali dwójkę Jedi wywodzących się z odłamu Zakonu, podczas przesłuchania zaś ujawnili lokalizację swojej planety – Nethei. Połączonymi siłami Inkwizycji oraz Strażników Wiedzy Lupus poprowadził korpus ekspedycyjny złożony z dwóch niszczycieli – Egzarchy oraz Mądrości Jenth – na orbitę planety Jedi.

Mimo wpadnięcia w pułapkę Zapomnianych Jedi w postaci pola interdykcyjnego ogromnego, wbudowanego w planetę generatora, drużynie Lupusa udało się uciec z zasadzki, uwolnić pojmanych Strażników Wiedzy oraz rozpocząć szturm na planetę. Atak połączonych sił zrujnował stolicę Nethei – Hikphis, podczas gdy Ariakan i Arakh ze swoimi siłami splądrowali planetarne archiwa. Podczas ataku Lupus, Kyria i marines Inkwizycji wdarli się do podziemi świątyni Jedi i alchemią Sithów zniszczyli sztucznie hodowane starożytne drzewo Mocy, będące źródłem kryształów kyber i energii Jasnej Strony. Wielki Mistrz Zapomnianych Jedi, Athrun Qua, w akcie rozpaczy zniszczył zatrute Ciemną Stroną drzewo i świątynię, prawie grzebiąc pod gruzami Wielkiego Inkwizytora i jego uczennicę. W ruinach świątyni doszło do starcia przybyłych na planetę Sithów i Zapomnianych Jedi, które zakończyło się rzezią członków Zakonu. Podczas walki Lupus stracił swój niebieski miecz świetlny i niemalże zadał ostateczny cios Wielkiemu Mistrzowi za pomocą ukrytego ostrza – poświęcił jednak szansę na zwycięstwo, by uratować wyczerpanego bitwą Ariakana przed morderczym ciosem jednego z rycerzy. Athrun ciężko okaleczył Lupusa, wypalając mu prawe oko mieczem świetlnym, po czym razem z niedobitkami Zapomnianych Jedi uciekł z ruin swojej planety.

Lord Gniewu i Kanclerz Bractwa

28.04.20 ABY Lupus został awansowany na Lorda Sithów i przyjął tytuł Lorda Gniewu. Po śmierci Dartha Alkerna Lupus połączył siły z Gorthuarem, by w chaosie uprowadzić Ulaera Ventressa i wykorzystać go jako kartę przetargową przeciwko Mirash Noctran. Avaccus du Vallon pokonał jednak Mistrza Wiedzy i zaczął walczyć z Lady Iluzji. W decydującym momencie walk między Lordami Lupus przywołał zwaśnioną Radę do porządku, oddając Ulaera w zamian za współpracę Lady. W ten sposób Darth Avaccus wstąpił na tron, a Lupus został jego Kanclerzem, oddając jednocześnie stanowisko Wielkiego Inkwizytora Lady Pogardy Mal'Vaarmie.

Jako Kanclerz Bractwa, Lupus poświęcił dużo zasobów na budowę Cesarstwa Cinnagarskiego - marionetkowego państwa w centrum Galaktyki, mającego stanowić "oficjalne" przez Galaktyką państwo pod wpływem religii Sith. Jego władczynią i Cesarzową została Mirash, która jednak nigdy nie wybaczyła Lupusowi porwania jej syna.

Wygląd

Średniego wzrostu i przeciętnej budowy Człowiek. Po przystąpieniu do Bractwa Lupus porzucił regulaminy marynarki i obecnie nosi brodę oraz długie włosy. Po pojedynku z Wielkim Mistrzem Zapomnianych Jedi Athrunem Qua zasłania wypalone prawe oko skórzaną opaską. Charakterystyczną cechą jest blizna na prawym policzku – efekt dawnego spotkania z Rebeliantami na Uvenie II, gdzie w walce wręcz jeden z nich przejechał mu pazurami po twarzy. Skażenie Ciemnej Strony mocno wyniszczyło wygląd Lupusa, manifestując się w postaci siwizny, zmarszczek i płonącego żółto oka. Jego ubiór to zazwyczaj czarno-szary kaftan i płaszcz lub zbroja z beskaru i alchemicznych kompozytów, zdolna do zatrzymania nawet ostrza miecza świetlnego.

Charakter

Wycofany obserwator. Rzadko zabiera głos, woli zebrać najpierw dostateczną ilość danych do podjęcia własnych decyzji, w których jest jednak bardzo zdecydowany. Lubi wyzwania, zwłaszcza jeżeli chodzi o pojedynkowanie się. Pozbawiony współczucia dla wrogów Bractwa, ceni jednak takie wartości jak lojalność czy kompetencje swoich podwładnych. Lojalny wobec władców Bractwa i wykonawca ich woli. Zarządzanie Inkwizycją wyostrzyło w nim bezwzględność, niezbędną do przestrzegania zasad chroniących Bractwo przed ujawnieniem. Kiedy ma stuprocentową pewność co do słuszności agresji wobec przeciwników, rozprawia się z nimi bez cienia litości.

Umiejętności

Umiejętności Mocy

Jako Lord Sithów, Lupus posiada imponujący poziom umiejętności Ciemnej Strony Mocy. Specjalizuje się w alchemii, walce wręcz oraz taktyce i dowodzeniu. Jedną z jego ulubionych technik są tarcze i błyskawice Mocy, którymi z dużą wprawą posługuje się w pojedynkach. Bardzo duże umiejętności alchemiczne pozwalają mu tworzyć niesamowite materiały i artefakty – używa ich głównie do ulepszania swojej bojowej zbroi. Posiada duże doświadczenie w medytacji bojowej i sprzęganiu w jeden umysł załóg okrętów – umiejętność, która przeważyła losy kilku bitew. Lady Kas’sil’arani nauczyła go mechu-deru, którym lubi się posługiwać, jednak nie do tego stopnia co chissańska Lady i jej podwładni.

Umiejętności walki mieczem świetlnym

Jeżeli chodzi o walkę na miecze świetlne, Lupus jest mistrzem Form II i V, uzupełniając ich wzajemne słabości. Jest wyszkolony w walce dwiema broniami naraz, jednak jest to dla niego ostateczność i nigdy nie ujawnia przeciwnikowi tego atutu na początku pojedynku.

Inne umiejętności

Jako były Marszałek Floty, posiada duże doświadczenie w dowodzeniu, planowaniu operacji wojskowych i kierowania podwładnymi. Zawsze woli opartą na szacunku lojalność niż wzbudzanie posłuszeństwa strachem. Jest zdolnym inżynierem i osobiście projektował nowe jednostki Floty Sith – jego największym osiągnięciem jest projekt i wdrożenie niszczyciela klasy Revenant. Lupus jest również doskonałym pilotem – jego słabością jest wskakiwanie do myśliwca i uczestniczenie w potyczkach zza owiewki maszyny, zamiast racjonalnego dowodzenia na mostku.

Spis treści

This site is not endorsed by Lucasfilm Ltd. or Disney and is intended for entertainment and information purposes only. The official Star Wars site can be found at www.starwars.com. Star Wars, the Star Wars logo, all names and pictures of Star Wars characters, vehicles and any other Star Wars related items are registered trademarks and/or copyrights of Lucasfilm Ltd., or their respective trademark and copyright holders.

All original content of this site, both graphical and textual, is the intellectual property of Brotherhood of the Sith – unless otherwise indicated.