Kyria Ichor
Aktualna ranga:
Adeptka
Data urodzenia:
8 BBY
Data wstąpienia:
19 ABY
Gatunek:
człowiek
Wzrost:
167 cm
Kolor włosów:
ciemnorude
Kolor oczu:
niebiesko-brązowe

Biografia

Przed przyjęciem do Bractwa Sithów

DZIECIŃSTWO

Kyria Ichor urodziła się na jednym ze średnich poziomów Coruscant w unicie rodzinnym pięciu osób, jako genetyczna córka trojga z nich. Fizycznie całkowicie zdrowe, ale hiperaktywne, wiecznie niespokojne i spięte dziecko sprawiało problemy, odkąd tylko nauczyło się chodzić. Problemy z kontrolą impulsów, wybuchami emocji i chaotycznym zachowaniem nasilały się z czasem, aż do rozpoczęcia zajęć w crèche, których rodzice obawiali się z tego powodu szczególnie. Ale po pierwszym dniu Kyria wróciła do domu bez żadnych skarg, a po kilku nagle zdołała przespać noc bez budzenia się z krzykiem. Na wizytacji jedna z jej matek zauważyła, że podczas codziennych zajęć z rytmiki dziecko wycisza się jak nigdy indziej, a na uwagi nauczycielek reaguje zdwojoną koncentracją zamiast zwyczajowych ataków paniki lub agresji.

Wcześniejsze próby diagnozy i nieudanej terapii zdążyły bardziej zirytować opiekunów niż nadszarpnąć solidne finanse rodzinnej firmy konsultingowej, więc decyzja o zatrudnieniu prywatnych instruktorów zapadła niemal natychmiast. Regularne, intensywne ćwiczenia taneczne, wspomagane medytacyjnymi treningami koncentracji, nie tylko unormowały codzienne funkcjonowanie Kyrii, ale też ujawniły domagający się rozwinięcia talent. Problemy z wczesnego dzieciństwa zniknęły – przynajmniej dla otoczenia, bo wewnętrzne poczucie niekontrolowanej energii, burzącej się chwilami i domagającej się uwolnienia, towarzyszyło dziewczynce nadal. Żyła w niezbyt świadomym, chociaż bardzo mocnym postanowieniu tłumienia tych wrażeń, a jej rodzice stanowczo nie drążyli tematu. W ich spokojnym racjonalizmie coś takiego jak Moc było przede wszystkim niebezpiecznym i niezrozumiałym tłem ponadplanetarnych konfliktów, a w najlepszym przypadku – czymś, co przydarzało się innym.

 

KARIERA

Po niecałych trzech latach Kyria zdała egzaminy wstępne do prestiżowej szkoły baletowej na pograniczu dystryktu Uscru, co oznaczało wyprowadzkę z domu do internatu, przyjętą przez rodzinę mimo wszystko nie bez pewnej ulgi. Odebrała klasyczne wykształcenie taneczne pod kierunkiem artystów samej Opery Galaktycznej, a naturalny dalszy ciąg edukacji stanowiły studia w akademii. Brała oczywiście udział w corocznych galach i pomniejszych pokazach, ale sceniczna kariera niezbyt ją pociągała – zaczęła za to planować otwarcie własnego centrum szkoleniowego i choreoterapeutycznego. Do swojego treningu postarała się więc dołączyć niezbędne kursy medyczne i pedagogiczne, i wkrótce po uzyskaniu dyplomu zdołała znaleźć miejsce na niewielki ośrodek. Występowe grupy, ćwiczenia techniczne, otwarte spotkania medytacyjne – to miejsce szybko stało się spełnieniem jej marzeń.

Chcąc wzbogacić możliwości szkoły, Kyria szybko zaczęła regularnie podróżować w poszukiwaniu tanecznej wiedzy, korzystając ze zgromadzonych wcześniej kontaktów. W tym czasie odwiedziła między innymi Mandalore, studiując szczegółowo dha werda verda, znaną wcześniej głównie we fragmencie poematu jak każdemu dziecku z Coruscant. Podczas kolejnego powrotu z Kamino, gdzie z czasem zdołała przekonać pojedyncze osoby do podzielenia się podstawami baletu nahra, na jej statku wybuchł pożar, zmuszając do awaryjnego lądowania i naprawy w skrajnie niegościnnych warunkach jednej z zewnętrznych planet. Choć z całej sytuacji wyszła fizycznie bez szwanku, to wkrótce po dotarciu na Coruscant powróciły znane jej z dzieciństwa senne koszmary, natrętne myśli i rosnące trudności w medytacji. Poirytowana problemami, które trudno było jej przypisać tylko traumie wypadku, miotając się między upartym analizowaniem i pogłębianiem własnej praktyki a ucieczką w pracę, Kyria przygotowywała swoje uczennice do kolejnego występu.

 

SPOTKANIE BRACTWA

Oficjalne radiańskie sympozjum firm obracających coaxium płaciło okrągłą cenę za artystyczną oprawę swojego kongresu na Coruscant, pod tą przykrywką chowając swoją faktyczną tożsamość dygnitarzy Pięciogwiazdu i Kongregacji Hyadańskiej, negocjujących wymianę informacji o Nieznanych Regionach za transport części do hipernapędów. Zbierając formalne komplementy za taneczne pokazy swoich podopiecznych i lawirując wśród eleganckiego tłumu, Kyria szybko zdała sobie sprawę z podwójnego charakteru imprezy, ale profesjonalizm i własne problemy skłaniały ją raczej do trzymania się z daleka od szemranych układów byłych oficerów Imperium. Wyjątkowo jej uwagę przykuł adiutant generała Gavilla, który uprzejmie włączał się w salonowe dyskusje, ale samo przebywanie w jego pobliżu nasilało dręczący niepokój i wykrzywiające rzeczywistość halucynacje tak, że opuściła spotkanie najszybciej, jak była w stanie.

Nie pomogło. Wizje dręczyły Kyrię przez następne dwie noce. Bojąc się, że traci poczytalność, rozważała wizytę u droida psychiatrycznego, w międzyczasie starając się pomóc sobie sprawdzonymi od dzieciństwa metodami. Na prowadzonej przez siebie kolejnej medytacyjnej sesji otwartej napotkała tego samego oficera; walcząc z własnym przerażeniem, po zakończeniu spotkania zatrzymała go i zażądała wyjaśnień. Ten zabrał ją na kaf i spokojnie wytłumaczył, że doskonale wie, co się z nią dzieje – po czym, zamiast zasugerować rozwiązanie, wręczył jej cylinder kodowy z nieznaną zawartością, pożegnał się i oddalił. Cylinder był zabezpieczony hasłem, niemożliwym do złamania dostępnymi jej metodami. Koszmary nie ustąpiły, przeciwnie, codziennie trwały coraz dłużej, konkretyzując się stopniowo w spójne wizje planety porośniętej dżunglą, makabrycznych walk i polowań oglądanych oczami vornskrów. Po kolejnym wybudzeniu w środku nocy i nerwowych próbach rozszyfrowania blokady, to właśnie nazwa tego gatunku okazała się być kluczem. Wgrane dane zawierały koordynaty układu Ord Mantell, dokładny adres oraz zaproszenie. Wykończona i zła, Kyria wzięła wolne, zostawiając szkołę pod opieką swojej zastępczyni, i udała się pod wskazany cel.

Na planecie udała się do wielopiętrowego budynku w Wolport, legitymując się zaproszeniem. Zaproszona na rekrutację przez tajemniczą Vethra Co., niechętnie zagrała w ich grę i rozwiązała test, dotyczący wiedzy o psychologii i historii nowoczesnego mistycyzmu po upadku religii Jedi. Po teście została zaproszona do osobnego holu, wyraźnie oddzielonego od głównego kompleksu, gdzie kolejny raz spotkała tego samego oficera, tym razem zachowującego się dużo swobodniej i bez postimperialnego przebrania. Porzucając swoją Kongregacyjną przykrywkę, przedstawił jej się jako reprezentant Bractwa i inkwizytor, zajmujący się poszukiwaniem wartościowych informacji wśród przedstawicieli Odłamów Imperium. Lupus opowiedział Kyrii o Mocy, o możliwościach, które daje i o powiązaniach z jej spontanicznymi przejawami, których doświadczała od dzieciństwa, a także o szansach na rozwój kontroli nad nimi i wewnętrznej siły. Jako Mistrz Sithów, natychmiast zauważył u niej nieoszlifowany, lecz ogromny talent do psychicznych zastosowań Ciemnej Strony. Dziewczyna, początkowo mocno sceptyczna, zgodziła się dołączyć do Bractwa, Lupus udał się zaś na Korriban i uzyskał pozwolenie od Kanclerza Bractwa na wyjątkowy, osobisty tryb szkolenia Kyrii z pominięciem Akademii, pragnąc od początku ukształtować dziewczynę na potrzebną mu Widzącą Inkwizytorkę.

 

Po wstąpieniu do Bractwa Sithów

Kyria za zgodą Kanclerza ukończyła wyjątkowo specjalne, osobiste szkolenie u Mistrza Lupusa zamiast Akademii, po czym uzyskawszy godność Akolity wstąpiła do Inkwizycji jako Widząca.

 

MISJA NA NETHEI I DRZEWOPALENIE

Gdy Inkwizycja natrafiła na ślady wskazujące, że inna grupa użytkowników Mocy może próbować dotrzeć do informacji o Bractwie, Kyria dołączyła do Lupusa, Ariakana i Arakha w ekspedycji na Coruscant, skąd pochodziły przechwycone transmisje używające starożytnego szyfru Jedi. Akolitka trzymała się jednak na uboczu, pilotując frachtowiec drużyny, Kestrela, i celowo unikając schodzenia na powierzchnię – obawiała się swojej rozpoznawalności w artystycznych kręgach śmietanki towarzyskiej na planecie. Cały czas towarzyszył jej też niepokój związany z pierwszą istotniejszą misją dla Bractwa, nasilony jeszcze przez krwawą wizję Mocy, którą w drodze podzielił się z nią Lupus. W drodze powrotnej na Ziost uczestniczyła w przesłuchaniu agentów Jedi pojmanych przez pozostałych Inkwizytorów.

Korzystając ze zdobytych informacji o lokalizacji Nethei – macierzystej planety odizolowanego odłamu Zakonu – Sithowie zaplanowali natychmiastową operację w celu zbadania zagrożenia.

Po dotarciu na miejsce pozostawili oba niszczyciele, Egzarchę i Mądrość Jenth, ukryte w mgławicy dwa lata świetlne od celu, podczas gdy mniejsze okręty, w tym Kestrel, ruszyły na zwiad. Grupa rozpoznawcza została jednak wykryta, a obrona Nethei uruchomiła potężne pole interdykcyjne, odcinając niszczycielom możliwość dotarcia na orbitę. Po walce w pasie asteroid otaczającym planetę frachtowiec zdołał awaryjnie wylądować w dżungli kilkaset kilometrów od stolicy. Sithowie przejęli kontrolę nad najbliższym posterunkiem obrony planetarnej, skąd dzięki kodom przesłanym przez Strażników Wiedzy mogli zaplanować koordynację wyłączenia interdyktora z przybyciem niszczycieli, i bronili się w umocnionej jednostce aż do pojawienia się sithyjskich wojsk.

Gdy Armia rozpoczęła atak na Hikphis, stolicę Nethei, Kyria wraz z Lupusem oraz elitarnym oddziałem żołnierzy dostali się do świątyni Jedi i odnaleźli w jej podziemiach drzewo Mocy: hodowany w izolacji, posiadający własną świadomość amalgamat najróżniejszych gatunków lokalnej flory, który pozwalał na hodowlę organicznych kryształów do mieczy świetlnych oraz funkcjonował jako przekaźnik nad skupiskiem Jasnej Strony mieszczącym się w głębi planety. Podążając za mentalnym przewodnictwem mistrza, akolitka dołączyła do mistrza w alchemicznej manipulacji żywą materią, zmuszając drzewo do kontrolowanego wzrostu tak, by zabiło złożonego pod nim młodego padawana Jedi – załamało to niewinny umysł rośliny i skaziło znajdujące się pod nią źródło Ciemną Stroną Mocy. Kyria zdołała zerwać dwa owoce, zawierające przesycone mroczną energią, krwistoczerwone kryształy kyber, zanim sklepienie komnaty zawaliło się, rozbite przez zrozpaczonego profanacją Wielkiego Mistrza Jedi. Osłonięta stworzoną przez Lupusa tarczą Mocy, inkwizytorka przeżyła, ale odniesione obrażenia i utrata przytomności skutecznie wyłączyły ją z dalszej walki.

Po powrocie z Nethei rozpoczęła żmudną rekonwalescencję, zmagając się z fizycznymi urazami i z blokadą w Mocy wciąż ściągającą jej umysł do świadomości umarłego drzewa. Jeden z pozyskanych kryształów oddała Lupusowi na jego żądanie, drugi zachowując dla siebie i planując konstrukcję własnego miecza świetlnego. Została wtedy również awansowana przez Dartha Alkerna na Mistyka Sithów.

 

OPERACJA W EMPRESS TETA

W ramach operacji mającej na celu zastawienie pułapki na Zapomnianych Jedi w systemie Empress Teta jako fałszywej siedzibie imperium Sithów, Kyria współpracowała głównie z Arakhem oraz zrekrutowanym przez siebie nowicjuszem Owizorem. Przewidując na podstawie danych Wywiadu, że Jedi mogą dążyć do przejęcia okrętów oraz droidów pozostałych na postseparatystycznych planetach po Wojnach Klonów i stworzenia z nich automatycznej floty, Lord Lupus nakazał odnalezienie i wyeliminowanie grupy slicerów handlujących kodami i oprogramowaniem umożliwiającymi ich uruchomienie. Podszywając się pod wysłanników rządzącej w systemie Empress Teta moff Jarriny, Sithowie udali się na Concordię, gdzie zlokalizowano bazę hakerów w kopalni pod powierzchnią księżyca.

Po wysadzeniu bocznych wejść do tuneli i unieszkodliwieniu aktywowanych alarmowo droidów zastawili pułapkę na uciekających z chaosu slicerów, chcąc zgodnie z rozkazem zabrać kilkoro z nich na Ziost w celu przesłuchania. Przy wyjściu zostali jednak zaatakowani przez dwójkę Zapomnianych Jedi, którzy najwyraźniej dotarli na miejsce tym samym tropem. Po zaciętej walce, w której Kyria została ranna, jeden z Jedi zginął, ale drugiemu z nich – padawanowi imieniem Caer Leth – udało się uciec z planety wraz z jedną slicerką. Sithowie zabrali ze sobą pozostałe w bazie informacje dotyczące poprzednich kontraktów grupy i ostatniego żywego jeńca, a następnie wysadzili kopalnię, w powrotnej drodze na Ziost – nadal pod dyplomatyczną przykrywką – powiadamiając mandaloriańskich Protektorów o naruszeniu chronionej przez nich przestrzeni przez użytkowników Mocy.

Z odzyskanych rdzeni danych oraz przesłuchania ocalałego hakera – Twi’leka imieniem Kordek – na Ziost udało się pozyskać informacje o prawdopodobnych lokalizacjach możliwych do uruchomienia resztek separatystycznej floty, zaczynając od układu Serenno. Biorąc pod uwagę czas, przewidywane manewry wroga oraz ustalony przez Arakha atak Mandalorian na Cathar, jedną z docelowych lokalizacji, w pierwszej kolejności Sithowie udali się na Anobis, gdzie przeprogramowali droidy tak, by zaatakowali Jedi po ich dotarciu do celu. Podobny plan udało się zrealizować pod Hosnian Prime, ale po kolejnym skoku w okolice planety Teta C prom został zatrzymany przez wiązkę ściągającą jednej z już uruchomionych przez Zapomnianych fregat. Na pokładzie Munificenta drużyna wykorzystała podstęp – Owizor odwrócił uwagę Jedi, korzystając z pierwotnego dyplomatycznego przebrania, pozostali natomiast przedostali się na mostek. Kyria ponownie stoczyła walkę z padawanem spotkanym wcześniej na Concordii i zabiła go, a pozostałe przestawione przez Kordka droidy oraz Arakh i Owizor zlikwidowali pozostałych Jedi na pokładzie.

Okręt według ustawionych wcześniej koordynatów wyskoczył z nadprzestrzeni na orbicie Koros Major. Jeszcze w trakcie lotu i już po wylądowaniu w chaosie bitwy trwającej w centrum Empress Teta, Inkwizytorka sięgnęła po wizje Mocy, w których udało jej się nawiązać nić kontaktu z mistrzynią Jedi, Hidrą Jaarkis, i wychwycić wspomnienie fałszowania pamięci uczestników misji, które miało skierować Sithów na planety-zasadzki. Dzięki zanurzeniu w medytacji, ułamek sekundy wcześniej zauważyła zbliżające się uderzenie Kropli, nie zdążyła jednak ostrzec pozostałych.

Po przebudzeniu w stworzonej przez Hidrę alternatywnej rzeczywistości, stworzonej na wzór antycznego Cinnagaru, jako pierwsza z przeniesionych tam Sithów natrafiła na uwięzione duchy Nethean, domagających się „odesłania do światła”. W podziemiach Cytadeli udało się znaleźć kopię zbiornika hodowlanego z Nethei, ze świetlista bramą z korzeni zamiast Drzewa; droga do tego sanktuarium utwierdziła Kyrię w przekonaniu, że Hidra wie o jej roli w ataku na świątynną planetę. Mimo to, gdy dusze Jedi odeszły przez bramę, a Sithowie wybudzili się ponownie w promie, który wylądował na stacji Kryat, zdecydowała się kierować się intuicją i uratować Mistrzynię uwięzioną w dekompresującej się celi. Po powrocie na Ziost spotkało się to z aprobatą Lupusa, który uznał pojmanie Jaarkis za jej największe osiągnięcie w trakcie misji. Gdy jednak Lord dowiedział się o istniejącej między nimi łączności w wizjach, kategorycznie nakazał jej odcięcie się, jako słabszej i podatnej na manipulacje stronie układu – na co mistyczka zareagowała ostrym oporem i niezgodą.

Wkrótce po wydarzeniach w Empress Teta Kyria została awansowana przez Mrocznego Lorda do stopnia Adeptki.

 

Wygląd

Harmonijnie zbudowana kobieta o długich, ciemnorudych włosach, które zwykle nosi splecione w warkocz lub upięte na baletową modłę; po leczeniu ran z Nethei są podgolone nad prawą skronią. Taneczne upodobania widać również w jej codziennym stroju, wygodnym i artystycznie stylizowanym poza ceremonialnymi szatami Bractwa, i w sposobie poruszania się.

 

Charakter

Sceptyczna, energiczna i uparta. Dąży do jak najdokładniejszego rozumienia rzeczy i zjawisk oraz dostrzegania wzorców w ich działaniu. Podobnie wnikliwie podchodzi do innych osób, choć wciąż zaskakuje ją, gdy spotka się to z pozytywną odpowiedzią. Żywi szczerą niechęć do sztucznych hierarchii, ale na kompetencję i przemyślane ukierunkowanie odpowiada pełnią lojalności i zaangażowania. Powierzone zadania realizuje z bezlitosnym pragmatyzmem w doborze środków. W doktrynie Bractwa odnalazła bliskie jej już wcześniej i instynktownie rozumiane nierozłączne powiązanie między pasją a kontrolą.

Umiejętności

Umiejętności Mocy

Znajdując wreszcie odpowiedź na wcześniejsze chaotyczne manifestacje własnej energii, Kyria w pierwszej kolejności poświęciła się zgłębianiu umiejętności medytacyjnych, pozwalających na kontrolę ciała, wchodzenie w trans, a także wyczuwanie i kontrolowanie przepływu emocji u siebie i innych. Sprawnie i z satysfakcją uczy się stosowania telekinezy, błyskawic Mocy, podstaw transmutacji i przetwarzania wizji Mocy. Dąży raczej do precyzji i niekonwencjonalnego stosowania poznanych technik niż do budowania ich widowiskowej potęgi

Umiejętności walki mieczem świetlnym

Spośród trenowanych form w naturalny sposób najlepiej odnajduje się w akrobatycznym, zręcznościowym Ataru oraz w świadomym kierunkowaniu gwałtownych emocji leżącym u podstaw Vaapad.

Inne umiejętności

Doświadczona tancerka. Ma podstawowe umiejętności medyczne. Umie pilotować niewielkie jednostki kosmiczne.

Spis treści

This site is not endorsed by Lucasfilm Ltd. or Disney and is intended for entertainment and information purposes only. The official Star Wars site can be found at www.starwars.com. Star Wars, the Star Wars logo, all names and pictures of Star Wars characters, vehicles and any other Star Wars related items are registered trademarks and/or copyrights of Lucasfilm Ltd., or their respective trademark and copyright holders.

All original content of this site, both graphical and textual, is the intellectual property of Brotherhood of the Sith – unless otherwise indicated.